Saturday, January 22, 2011

cinta pertama vs cinta monyet

mungkin aku bukan jenis org yg mudah utk jatuh cinta..dan apabila aku sudah jatuh cinta, aku juga tidak mudah utk melupakannya..
al-kisah hidup aku yg bertemu dgn cinta pertama, atau boleh diklasifikasikn kpd cinta monyet kerana aku jatuh cinta semasa masih di alam persekolahan..aku akui, aku bukanla seorg yg mudah utk melafazkan cinta.. almaklumla, ego setinggi langit..aku juga tidak seperti perempuan melayu terakhir yg sedang ingin brcinta..penampilanku, hmm, sukar utk dijelaskan..rupa, smakin sukar utk diberitahu..sifatku?? hmmm..spt aku katakn td, aku bkn perempuan melayu terakhir..jadi, pasti la tiada yg ingin melamar aku utk menjadi kekasihnhya..ini pada pandanganku la..sbb, aku tidak trfikir ada faktor yg istimewa yg menarik prhatian lawan jenisku..
namun, adat la..setiap manusia, mesti ada perasaan cinta kpd seseorg..sbnrnya, aku tak dpt pastikan adakah perasaan yg aku rasai ini adalah cinta..disbb kn aku berasa ingin slalu menatap wajahnya, merasa cemburu melihat si dia brsama dgn yg lain dan selalu teringat kan dia apabila diri merasa sunyi, jd, aku kategorikn perasaan ini sbg cinta..
pada mulanya, aku x menyimpan apa2 pun perasaanku trhadap dia..kwan biasa saja..tetapi, lama kelamaan prasaan tu tiba2 muncul..mungkin jga disbbkn kami selalu brsama dlm melakukan aktiviti2 di sekolah..tapi, aku tak pernah menyatakn hasrat ku ini..aku sendiri tidak pasti dgn perasaanku..lgpun, msih terlalu muda utk brcinta..ya, mmg aku takut jika aku hanya brtepuk sebelah tgn..utk apa aku melafazkan cinta jika itu hanya membuat diriku merana..jadi, aku telah mmbuat keputusan yg solid utk menyimpan sahaja rasa ini....

No comments:

Post a Comment