Friday, April 15, 2011

pencuri? mencuri? dicuri?

hidup ni bagaikan roda, berpusing dan trus berpusing sampai brek ditekan, maka trhentilah pusingan roda trsebut..tp klu brek rosak, roda tu pusing la lgi sampai ada mekanik btulkn brek tuh..eh, apa yg aku mengarut nih..

sbnrnye, aku cuma nk ckp, Tuhan itu maha ADIL..setiap apa yg dilakukan, mesti ada balasannye..dan senang ari ni tak beerti senang slamanya, susah ari ni pun x brmakna susah slamanye..mcam laut la, ada pasang surutnye..bila pasang dan surutnye, sudahpun ditentukan..

normal la klu org nk mencari seseorg yg lebih baik utk dijdikan teman..tp, klau bleh, jgnlah ambil hak org lain utk dijadikn teman..mmg la pd dasarnye, diaorg xde ape2 ikatan sah, tp dah tau yg org tu milik org, kenapala prlu diusik..tp, aku yakin dan pasti, prbuatan itu akn dibalas..bkn drpd mangsa tp drpd Allah s.w.t. kerana dia tu maha adil..

eh, jgn salah paham..apa yg aku critakn ni, xde kaitan pun dgn aku..cuma brsimpati trhadap mangsa2 'kecurian' tu..sabarlah ye..mungkin 'barang' yang hilang tu mmg patut hilang sbb x brkualiti langsung..sbb tu dia mudah utk 'dicuri'..

apa yg aku critekan ni mcm xde kaitan dgn intro aku kan??
xpe la..yg crite brkaitn intro tu aku simpan, biar aku n dia je yg tau..yg len, jgn sebuk2 nk tau k.. ;)

No comments:

Post a Comment